E-health? Alle weerstand aan de kant. Gewoon doen!

Een mailtje zorgt voor minder fouten en het belangrijkste: er kan op een vraag geantwoord worden zodra er voldoende tijd is. Niet zoals bij een telefoontje op het misschien wel slechtste moment van doe dag.

Het wordt tijd dat artsen en assistenten dat gaan inzien en de mail als volwaardig gaan behandelen!

Yvonne blogt met zorg

smoke-signals-300x200Allereerst heb ik even mijn elektronische agenda geraadpleegd. Om te controleren of mijn veronderstelling klopte. Dat was gelukkig zo. Het is ècht 2014, bijna alweer 2015.

Ik controleerde dit even, omdat mijn verwachtingen mbt het gebruik van e-health sterk te maken hebben met de mogelijkheden die er zijn in de 21e eeuw. Helaas vraag ik mij steeds vaker af of de zorg hier wel aan toe is, in mee groeit. De mogelijkheden zijn er, maar de implementatie loopt sterk achter. Soms omdat de kosten dingen tegen houden, maar soms ook omdat zorgprofessionals en/of patiënten er gewoon niet mee aan de slag lijken te willen/kunnen gaan. Gelukkig zijn er ook positieve uitzonderingen op (bijv poli hartfalen). Maar toch…

Afgelopen week stuurde ik de praktijkassistente van de huisarts een mail. De eerste hobbel was, dat ik nergens op de website een mailadres kon vinden. Een flitsende, nieuwe website. Helaas ontbrak deze info…

View original post 981 woorden meer

Geef een reactie

