Kijk naar de patiënt en zie een (uniek) mens.

Hoe het goed en fout kan gaan in de gezondheidszorg door aannames die voortvloeien uit een star geloof in protocollen.

Volg Yvonne dan ook voor meer inspirerende blogs over de zorg en haar leven!

Yvonne blogt met zorg

DSC_0381[1]

In mijn vorige blog (Een (chronische) ziekte heeft impact…op veel mensen http://wp.me/p3EO4M-Ln) vertelde ik over een praatje dat ik hield voor (aankomend) studenten Geneeskunde. Omdat ik het belangrijk vond om hen ècht iets te vertellen over mijn ervaringen met artsen (in opleiding) besloot ik een negatief en een positief voorbeeld te noemen. Ook in die volgorde, om positief te kunnen eindigen.

Ik lag op een chirurgische afdeling, nadat ik voor de 6e keer in ongeveer anderhalf jaar tijd geopereerd was aan de shunt in mijn rechter bovenarm (en het was de tigste operatie in enkel jaren). Volgens het protocol zou ik na 1, vooruit, hooguit 2 dagen naar huis ‘moeten’. Het werden er 4. Zelf wilde ik ook zo snel mogelijk naar huis. In het ziekenhuis sliep ik niet. Thuis zaten ook nog manlief en onze jonge zoon. Zij kwamen elke dag op bezoek en zoonlief zei elke avond…

View original post 763 woorden meer

Geef een reactie

